Vintage?

Jag insåg när jag och mamma letade igenom bland våra grejer igårkväll efter saker som kan passa en storhäst att vi nog kan öppna ett vintage museum eller affär med hästprylar. Det är ju superinne med det så vi skulle säkert tjäna en massa kosing på det hela.
Bland annat hittade vi ett 30 år gammalt träns som var stelt som en staty. Detta slet vi tappert med och fick till slut isär alla delarna. Jag tvättade rent det och idag la jag det i olja i en hink för att mjuka upp det.
 Egentligen borde man väl ha läderolja men vi hade ingen så jag gav mig ut i stormen idag och köpte rapsolja på Willys. Så nu ligger tränset och suger åt sig oljan i en hink.
Det funkar även super om man har något i läder som man vill ha i en mörkare nyans!
Note to self: En liter är långt ifrån tillräckligt för att dränka ett träns.

Skriv en kommentar