Om Mig

 
Jag väljer att presentera mig enligt lågstadiemodellen; namn, ålder, djur och intressen.
Jag heter Ellen, är 21 år och bor i södra Göteborg. Jag har min häst Pikachu (som ni kan läsa mer om på hennes egen flik), två katter som heter Figaro och Bullen och en liten kaxig kanin som heter Kringlan. Bortsett från mitt ganska uppenbara intresse hästar och ridning så tycker jag om att fotografera (precis som varenda tjej i hela Sverige med en blogg) och försvinna i skogen (och skriva då det är min enda talang här i livet).
Det här är när jag försvinner i skogen och fotograferar på samma gång - multitasking som det heter.
Innan vi köpte Pikachu så hade jag en ponny som heter Joppe. Han är på riktigt den bästa ponnyn i hela världen. Tillsammans levde vi livet och var ute och tävlade en del i hoppning. Det gick strålande för oss tack vare ponnyn men eftersom jag inte är någon tävlingsmänniska egentligen så var det knappast någon elitkarriär. 
Nu på äldre dar har jag blivit en tönt och håller mig hellre till dressyr. Den officiella sanningen är att jag tar det lugnt med min "nya" häst men att jag så småningom vill starta fälttävlan med henne. Den riktiga sanningen är att jag är rädd för att ramla av. Jag vet helt enkelt inte hur man gör när en häst stannar på hinder då det är helt nytt för mig.
Resan från vanlig dödlig till hästintresserad har varit som sådan: 
Jag minns inte första gången jag red men det var förmodligen på min mammas gamla B-ponny Chicke, en busig gammal man som blev respektabla 36 år. Min lilla mamma är alltså hästintresserad hon med och stöttar och hjälper mig genom livet med de fyrbenta odjuren. Själv började jag dock inte rida på ridskola förrän jag var nio år och red en gång i veckan som de flesta andra ungar. Efter ca tre år blev jag medryttare på en ponny som vi året därpå skulle hyrt tillsammans med en annan familj men tack vare en regnig midsommar blev det en spontan provridning av världens finaste ponny och plötsligt var han min. Det var på allvar den bästa dagen i mitt liv. En trettonårig hästtokig tjej får sen egna ponny. Det är obeskrivligt.
Ponnyn Asterix och jag, min älsklingshäst på ridskolan.
Jag har, tro det eller ej, ett liv utanför hästvärlden också där jag pluggar till Webbredaktör, går på konserter och - som tidigare nämnt - försvinner i skogen.

Skriv en kommentar