Fredag

Idag började dagen klockan 06:00 när jag steg upp och nu sitter jag med frukost i magen och ska snart göra mig i ordning för att gå till jobbet.
Förra veckan sov jag så länge som möjligt, till ungefär kvart över sju och tog bilen dit. På ett sätt fungerade det rätt bra för när alarmet ringde fanns det inte en chans till snooze och det var bara att kliva upp. Kläderna låg framme och jag hade redan en plan på vad jag skulle äta så morgonen gjordes i räcerfart innan jag kastade mig in i bilen och körde iväg för att möta rusningstrafiken. Men idag kunde jag inte ha bilen och får istället gå vilket tar 20 minuter (det är helt ok att döma mig för att jag tar bilen, det hade jag gjort) och det innebär att jag måste gå upp tidigare. Av oklar anledning satte jag alarmet på 06 igår kväll och när det ringde var jag tillräckligt pigg för att stiga upp. Det var riktigt skönt att få äta frukost i lugn och ro framför TVn och kunna välja kläder som känns bra för dagen. Att jag inte somnade förrän ungefär halv ett har inte stört mig än i alla fall så den här dagen kan nog bli bra.
Hoppas ni andra får en bra start på dagen ni med!
 

Skriv en kommentar