Superpass

Ridningen igår var helt underbar! Visst att det gick alldeles för fort och visst att hon envisades med att hoppa över en cavalettibom istället för att kliva, men vilken glädje och energi hon hade! Det är precis av den här anledningen som hon får sin långa vintervila, för att få längta lite efter arbete och ha ett positivt framåttänk. Fina lilla Pippilur.
Jag började med att longera henne igår, något som jag inte har gjort de andra två gångerna som jag har ridit i veckan eftersom jag inte hittade någon longerlina. Det gjorde nog gott för efter att ha fått pipa, hoppa och stegra ur lite åsikter och energi ur kroppen så var det inga problem att sitta upp. Eller jo, ett problem uppstod haha! Mina ridbyxor var för små, för korta, så när jag skulle sätta mig i sadeln så gick det inte! Jag var säkert en halv decimeter ovanför på grund av att ridbyxorna höll mig uppe. Förstår ni vad jag menar? Sjukt obekvämt var det! Efter ett tag så släppte det men gav helt klart lite extra studsande i galoppen.
Det var ett ganska enkelt ridpass egentligen. Vi hade tre-fyra cavalettibommar på X lagda så man skulle rida från långsidan och två bommar i varsitt hörn av ridhuset varav den ena var lite upphöjd. Jag red runt där i skritt och trav, gjorde halter och igångsättningar och red över bommarna. Pippi frustade och tuffade på. Årets första galopp bjöd hon själv på efter att ha hoppat över en bom. Jättehärligt att det var hennes eget initiativ eftersom hon ibland kan bli tjurig om man ber henne öka en gångart. Inga sura miner alls igår och det är väl så det ska vara, hur trevligt som helst!
 

Kommentarer

MalinKalin

2015-01-24 - 20:54:34
Vad kul att hon var så glad :)
Svar: Ja verkligen, det är det allra viktigaste tycker jag (:
Ellen

Skriv en kommentar