Glada Pippi

Just nu är Pikachu rakt igenom glad i ridningen. Inga sura miner ens när jag driver på genom hörnen för att hon inte ska tappa traven eller galoppen utan istället gör hon sitt bästa. Den här igångsättningen kunde inte börja bättre!
Vårt fokus just nu ligger på att behålla den här glädjen och inte börja traggla saker med henne, för då tröttnar hon. Bålstabiliteten behöver stärkas och muskler mjukas upp. Nu är hon ganska stel och sned när hon rids men det känns som att vi inte kan vänta oss mycket mer efter den långa vilan, vi får helt enkelt ta det några dagar i sänder och göra vårt bästa för att stärka och mjuka upp så att vi kan komma igång ordentligt.
Visst drömmer jag om tävlingar till våren men idag var jag bara så glad över att hon var nöjd med tillvaron och på gott humör att inga tävlingsresultat i världen spelar någon roll, bara vi är glada ihop min jobbiga häst och jag.
 

Kommentarer

Elaine & Grizzly

2015-01-27 - 08:15:28
Fin hon är din Pippi! :) Jättefina bilder också, kul att se. Hoppas ni får ett bra 2015!
Svar: Tack, det tycker jag med! Roligt att höra och tack så mycket (:
Ellen

Skriv en kommentar