Update

Ber om ursäkt för senaste tidens bristfälliga uppdatering, det blir liksom så ibland. Men idag tog Pikachu de första stegen med mig på ryggen igen efter den långa vilan och vi blickar framåt mot vårens utmaningar. Tror nog att jag är den som står för framåtblickandet, gissar på att Pippi lever rätt mycket i nuet. Carpe Diem osv.
Efter att ha sprungit mig svettig i jakt på longerlinan som mamma slarvat bort (!!) accepterade jag faktumet att utan en stunds longering med sadel på först så blir det kanske ingen ridning just idag. Jag började promenera med min pålle i ridhuset och vi joggade lite också.
Men eftersom det hela kändes ganska lugnt så bestämde jag mig för att sitta upp, hon är ju ändå vuxen i år och bör ta lite ansvar tycker jag. Väl uppe smackade jag på lite grann och hela den lilla hästen frös till och spände sig. "Att kasta av eller inte kasta av, det är frågan." sa Pippi lömskt och jag bönade och bad om att hon bara skulle fortsätta fram i skritt utan konstigheter. "För den här gången då" svarade Pippi och började skeptiskt röra sig framåt.
Efter en stund vågade jag mig till och med på lite trav och det gick hur fint som helst. Trots att den halva-stubbman-halva-långt-som-attan-frisyren hon har nu inte påminner ett dugg om snygga knoppar så fick jag viss flashback till höstens dressyrtävling och det pirrade i kroppen av längtan efter att komma igång.
På tal om tävlingar och sånt så har jag gått och köpt mig en kavaj. En till. Vad ska jag med två kavajer till liksom? Men om det faller sig som så att Hööks har 50% rabatt på den fina beige kavajen från JH Collection så är det svårt att hålla i slantarna. Jag som skulle spara till Eurohorse i februari.. (förlåt Anna!)
 

Kommentarer

Anna

2015-01-21 - 00:12:35
Hahah det gör inget Ellen! Var den på rea måste man ju passa på! Själv har jag lyckats hålla mig.. Det känns tungt ;)
Svar: Du är stark du, håll ut!
Ellen

Annie

2015-01-22 - 17:12:24
Roligt att du har börjat blogga igen ! :)
Svar: Kul att höra att det uppskattas! (:
Ellen

Skriv en kommentar