Äntligen Hemma

Nu är jag, Pikachu och Kringlan hemma igen!
Efter en lång bilfärd från Stenby till Göteborg lastade vi av Pippi på stallplanen. Kringlan fick skutta runt i en box medan vi gjorde i ordning åt vår pålle.
Vi släppte ut henne i en hage mellan stona och valackerna så hon skulle få springa av sig lite. Nicy gav henne ett varmt välkomnande och de sprang bredvid varandra på var sin sida av staketet och var glada.
  Igår fick Pippi gå ut med de andra stona och det tyckte hon var toppen. Hon ville inte alls bli hämtad när jag kom för att rida. Men med lite havre lyckades jag till sist fånga vilddjuret och red runt en liten stund i ridhuset och sedan paddocken.
  Hon verkar må mycket bättre nu och jag kan nog snart börja jobba med henne som vanligt igen.
 
Nu ska jag städa lite hos Kringlan och sedan sticka till stallet. Ska måla om våra nya skåp så de blir fina!
 

Skriv en kommentar