Full rulle och glädjerus

Sorry pals, men jag har verkligen inte fått någon tid alls till bloggen sen jag kom hem!
Sedan i tisdags har jag varit på konsert, träffat Jakob, installerat mig i stallet, målat om vårt nya skåp i stallet, ridit, träffat Julle, sökt jobb, jobbat och träffat Julle igen. Men nu har jag landat en aning och kan sätta mig ner här en liten stund eller två om dagen.
  Pippi verkar helt återställd efter sina magbesvär och är full av energi igen!
Hur härligt som helst tycker jag, även om hon tycks ha ett behov av att ta igen allt förlorat bus och har tonvis med spring i benen och myror i kroppen. När jag red här om dagen pep hon plötsligt till och for upp i luften.
Kanske är det jag som gått och blivit ringrostig men när hon busar känns det bra mycket mer än glatt ponnybus. När jag galopperade med Joppe på slingan hände det ibland att han bockade en hel del men aldrig så det kändes obehagligt. Men när Pippi stojar som värst tänker jag "Shiit jag ramlar av neeej!!".
Herre jössanes. Men fy så kul det är! Jag vet inget som gör mig så lycklig att jag börjar skratta som att rida på en glad och sprallig häst.
 
Idag ska mitt rum städas, det sista i stallskåpet ska fixas och hästen ska skrittas. En lugn dag helt enkelt.
 

Skriv en kommentar