Heja Sandra!

Sandra Gustafsson är uttagen till Sveriges EM-trupp i Fälttävlan!
När vi köpte Joppe var det Sandra som förmedlade honom. Sedan dess har jag hopptränat för henne mer eller mindre regelbundet och det är jag väldans glad över.
Sandra är den bästa sortens tränare, för mig åtminstone.
Hon pushar en verkligen till det yttersta och får en att tänja på sina gränser och utmana sig själv för att utvecklas. Men det går aldrig någonsin för långt. Ibland har jag suttit med hjärtat i halsgropen när hon höjt upp någon stor oxer eller gör knepiga linjer. Men jag vet hela tiden, Sandra skulle aldrig tvinga mig att göra något som inte jag och hästen skulle klara. Man kan alltid lita på henne.
   Hon är helt klart den tuffa typen. Ibland får man lite skäll och kommentarer innehållande liknelser som hösäckar och annat är vardagsmat. Den klassiska måste ju vara "tur att du har en så snäll ponny". Men sånt behöver jag, verkligen. Och det vet hon.
 
Efter att ha kommit på sjätte plats i SM är hon nu alltså klar för EM i Malmö. Jag hejar på henne till tusen och hoppas på att jag kommer kunna vara där och se det!
 
Sveriges EM-trupp.
 

Skriv en kommentar