Höstens planer och mål

I höst har jag tänkt att ta tag lite mer ordentligt i ridningen och träningen av Pippi. Nu när vi har lärt känna varandra lite bättre kan jag tryggt kräva mer av henne och börja sätta upp mål för oss.
Såhär ser mina tankar om hösten ut:
  • Börja hoppträna varannan eller varje vecka.
Förhoppningsvis för Sandra om hon har en lämplig hoppgrupp för oss.
  • Träna dressyr varje vecka
Vem jag har som tränare vet jag inte än. Viktoria som jag tränade för i våras har nyss fått barn så det är ju inte säkert att hon kan komma till mig då. Kanske kan jag åka till henne istället.
  • Starta i Klubbmästerskapet i dressyr
L:C 1. 13e oktober. Eftersom det lär bli vår allra första ritt med bedömning har jag inga som helst krav på procenten, bara att vi ska kunna genomföra programmet utan större problem.
  • Starta ytterligare en dressyrtävling/pay & ride.
För att kunna jämföra bedömningen från KM efter att ha strävat mot förbättring på de svaga punkterna. Eftersom KM ligger rätt sent kan det bli i omvänd ordning.
  • Starta i en klubbtävling i hoppning.
Jag hoppas verkligen att Ungdomssektionen ordnar "Kycklinghoppet" det här året med. En clearround på hemma plan vore inte dumt.
 

Kommentarer

Ebba

2013-08-28 - 22:05:38
Dålig koll Ellen, dålig koll... 15e september är kycklinghoppet. sitter lappar i stallet ;)
LFC hopp är den 27e oktober
Svar: Haha nu har jag koll! Det är jag som skriver nyhetsbladet som ska ut varje månad så jag måste ju veta vilka datum allt är nu. Det får bli LFC, 15e är för snart!
Ellen

Nathali

2013-09-01 - 21:09:55
Du MÅSTE säga till mig i förväg så jag och Julle kan komma och kolla, hade varit så sjukt roligt :)
Svar: Ja, det tycker jag också! (:
Ellen

Skriv en kommentar