20 år!

I fredags fyllde jag alltså 20 år och det kändes jäkligt bra!
Jag har sett mig själv som 20 ett tag nu eftersom många vänner runt om har hunnit fylla det och jag är ju lika gammal som dem. Så när någon har frågat hur gammal jag var svarade jag oftast 20. Ibland fick jag senare tillägga att det inte är förrän i december jag fyller år. Men nu känns det himla skönt att faktiskt vara 20.
Jag är ju vuxen nu. Eller? Jo. Jag känner mig faktiskt rätt vuxen trots att jag kan vara fjantig ibland.
Min pappa är kungen av fjantar (det är det inte bara jag som tycker) och han är ju över 50. Då måste han ju räknas som vuxen trots beteendet.
 
På fredagen hade jag mexikansk fest hemma med vänner.
Vi hade musik på spanska, sombreros, en piñata och mexikansk plockmat. Det var verkligen hur kul som helst och jag tackar alla som kom!
Dagen efter blev det stor släktmiddag med vegetarisk risotto och ekologiskt vin. Tack mamma som tog hänsyn till mina önskemål och gjorde det hur bra som helst!
 
Jag fick många fina presenter men några var extra bra. Ett schabrak, marinblått med guldpasspoal. Det blev lite fel med färgerna dock (guld var det som det skulle vara) så jag bytte det idag.
Av min moster fick jag gröna boots till Pippi som matchar ett grönt schabrak som jag redan har.
Malle gav mig ett presentkort på Panduro som jag använde igår och av pappa fick jag en bok om en katt (som ser ut som Bullen). Det sista låter lite konstigt men boken verkar väldigt bra!
 
Jag hade helt enkelt en grym helg och jag trivs med att vara 20 år!

Skriv en kommentar