Blåsigt värre

Fy sjutton vad det viner där ute i mörkret! Snö är det också.
Det sistnämnda brukar jag tycka om men kanske inte när det slungas omkring och kommer in under kläderna trots att man har stängt så gott det går.
Det var jag som hade insläppet idag och jag tyckte att pållarna kunde gå in redan vid fyra på grund av vädret.
De var ganska lugna och snälla men det var skönt att jag fick hjälp av Ann eftersom man själv vill vara ute så lite som möjligt och hästarna när ju mycket mer lätthanterliga om det går snabbt och smidigt att ta in dem.
   Pippi fick mat och en ordentlig rykt för att få igång blodcirkulationen. Inte för att hon var så kall men jag kände för att pyssla om henne lite extra idag. Hon var supermysig och det blev mycket gosande.
Pippi tar gärna tag i grejer på kläder som dragkedjor, snören och flärpar och sedan drar hon i dem. Lilla tjejen alltså. Men annars är hon försiktig och snäll när hon nosar en på kinden och pussas lite.
 
Av självklara skäl blev det ingen promenad idag men det led hon knappast av. Efter flera timmar i blåsten var det nog skönt att stå inne i stallet.
Jag är dock glad att de fick komma ut idag! Hagarna ger hästarna rätt bra möjlighet att stå i lä eftersom de är i en backe och det regnade ju inte så mycket egentligen.
Imorgon får Pippiluren ha på sig det fodrade regntäcket med hals. Det blir premiär för det och hon kommer vara så fin oavsett hur mycket det blåser.
 
Vädret utanför:
 

Skriv en kommentar