Inte som planerat

Det blev ingen longering idag, jag kände mig inte alls bra när det var dags och massa andra dåliga anledningar.
Först var jag i stallet vid fyra. Mockade och tog in de hästar som var kvar ute.
När Pippi åt tog jag mig en macka och gick upp på läktaren för att titta på en hoppkurs som ridskolan anordnade.
När jag satt där tillsammans med ganska många andra fick jag veta att lektionerna inte alls slutade vid 18 som jag hade fått för mig. Efter hoppningen skulle det vara mer så manegen var inte ledig förrän halv åtta..
I ärlighetens namn så betydde det ju egentligen inte att jag var tvungen att ändra mina planer. Vi har ju en näst intill enorm paddock precis bredvid ridhuset. Visst finns det stora vattenpölar (dammar) i den nu efter allt regn. Men mellan dem på mitten, ganska perfekt i area för longering, finns en torr yta där underlaget är riktigt bra.
Vädret var boven i dramat!
Nej det är inte riktigt sant. Vädret är ju ganska bra nu. Men jag tyckte att det var rätt kyligt och kände mig som sagt inte helt hundra i kroppen. Mår fortfarande illa.
Så jag gick hem och åt middag för att samla nya krafter och sedan gick jag upp igen för att borsta och ge Pippiluren kvällsmat.
   Fina tjejen var riktigt mysig idag trots att jag tog ut henne på gången när hon åt hö. Hon borstades och ryktades noggrant och jag kammade igenom manen och svansen.
Sist tog vi huvudet och då blev det väldigt gosigt och mysigt. Hon blev väldigt tung och stod och blundade ett tag när jag kliade henne i ansiktet. Sådana stunder är guld värda!
 
Nu ska jag snart krypa till kojs och hoppas på att jag mår bättre imorgon och inför det nya året (:

Skriv en kommentar