Julkalender lucka 1

För varje dag i december fram till och med den 24:e öppnas en "lucka" här på bloggen.
Det kan vara en bild, ett pysseltips, recept eller annat roligt. Tanken är att underhålla och inspirera och se till att det kommer upp något på bloggen dagligen.
Hoppas att ni gillar det!
 
Att ha en julkalender kändes som en toppenidé
och hur svårt kan det egentligen vara? 
Men min tidsuppfattning kan vara väldigt sne
och att blogga är minsann inte så bara. 
Pyssel och bilder har jag samlat på hög
och borde därför enkelt bloggen kunna fylla.
Jag vet att jag kan slappa till och vara trög
och vanligtvis brukar inläggen inte krylla.
Men nu ska jag banne mig ta mig i kragen
och banka in julen i er som här brukar titta.
Ett vintrigt och mysigt inlägg om dagen
och någon gång ska jag och Pippi ut skritta.
På något vis ska jag se till att detta hinna
och jobba in pengar däremellan.
Luckan ska vara klar innan dagens sista timma
och tidsplaner är något jag håller sällan.
Men här har ni trots alla besvär alltså lucka ett
och jag skrev den i smärre panik.
Om detta går tror jag det kan bli ganska fett
och kanske till och med magnifik!
 
 

Skriv en kommentar