Lucka 17 - Pepparkusar

För varje dag i december fram till och med den 24:e öppnas en "lucka" här på bloggen.
Det kan vara en bild, ett pysseltips, recept eller annat roligt. Tanken är att underhålla och inspirera och se till att det kommer upp något på bloggen dagligen.
Hoppas att ni gillar det!
 
Nu börjar julstöket ta plats på riktigt!
Även om jag inte är så himla engagerad här hemma när det kommer till bakande egentligen så tycker jag ju att det är gott att ta del av resultatet och då borde jag väl kanske hjälpa till mer. Jag får nog ta mig i kragen och göra några plåtar pepparkakor så att jag förtjänar att smaka på dem senare.
Men vilken är egentligen den bästa pepparkaksformen?
Jag tycker bäst om små granar, stjärnor, hästar och hjärtan. De blir liksom godare när de är små och har fina former. Hur fina mina kakor sedan blir är en annan femma..
Det kanske sitter några där ute i vintermörkret -eller nej ute hoppas och antar jag att ingen sitter- och tycker att de traditionella pepparkakorna är lite trista och uttjatade.
Då kommer här ett lass med inspiration!
 

Skriv en kommentar