Rida!

Idag ska jag äntligen få rida!
Har inte suttit på en häst på flera veckor nu och börjar känna av abstinensen.
Egentligen längtar jag inte efter att få rida på Pippi. Jag vet att hon behöver vila nu och ser det som en helt naturlig och nödvändig period. Hon mår bäst av att få ta det lugnt ett tag och jag ser istället fram emot all härlig energi som hon kommer att ha när det är dags att sätta igång henne.
 
 
   Idag ska jag rida på Lizzie. (:
Ägarna åker bort över julhelgen och då ska jag passa henne. Så idag ska jag få känna lite på henne när stormatte är med och kan ge mig lite tips.
Det ska bli riktigt kul men jag är faktiskt lite nervös. Tänk om jag rider henne uruselt? Jag känner inte riktigt att jag har något grepp om min nivå i ridningen.
Joppe red jag ju runt på i nästan sex år och det gick ju bra och vi utvecklades. Men jag satt nästan aldrig på en annan häst. När vi köpte Pippi och det gick bra det med så tänkte jag att min ridning är väl kanske inte så pjåkig ändå! Men jag kanske bara har världens tur med fina hästar som gör det enkelt för mig..
Nej, nu ska jag inte deppa ihop här! Jag ser fram emot att få rida en annan häst och Lizzie verkar väldigt trevlig.
Jag ska såklart göra mitt bästa så får vi väl se hur det går!
 

Skriv en kommentar