Sista dagen

Sista dagen på 2013 alltså.
Dagen inleddes med slappande i sängen, risgrynsgröt med kanel och bus med bröderna fluff. Precis som en vanlig helg egentligen. '
   Jag ska in till stan vid två för att handla mat till kvällen med Jakob och grabbarna. Har planerat att köpa en mängd med chips. En mängd. Jag har galen abstinens efter Vickningchips och vitlöksdipp.
  Ikväll ska jag ha på mig en blå klänning med spets i ärmarna och ryggen. Hur tänkte jag där?
Det finns inget som jag känner mig så obekväm, ful och löjlig i som klänning och jag avskyr att klä upp mig i allmänhet. Men alla ska tydligen vara någorlunda finklädda så bortsett från att jag är enda tjejen så kanske jag smälter in en aning ändå.
Höga klackar ska jag ha också. Det vet jag att Jakob inte gillar alls. Inte det med spets i ryggen på klänningen heller. Men om han fick bestämma så skulle jag väl ha nunneklädsel så jag väljer att rakt av skita i vad han tycker. Det blir nog bäst så.
 
Jag är inte den som blir sentimental vid såna här tillfällen. Imorgon är det bara en ny dag. Onsdag för att vara exakt. Men jag tror ändå att jag ska försöka hitta på något kul och produktivt så att det nya året inleds positivt.
  Men eftersom jag kommer sova hos Jakob är det med tvivel jag säger att jag kommer hitta på något vettigt.
Det är troligare att det blir film och serietittande under en filt med chips. Fast det kan jag leva med, tro det eller ej.
 
Ha en grym nyårsafton allihopa!

Skriv en kommentar