Tisdag 17-12-13

Åh vad jag var trött när jag skulle stiga upp idag!
Då fick jag nog ändå tillräckligt med sömn tror jag men det var ändå inte lätt. Till sist masade jag mig upp och tog på mig tofflor och kofta och gick ner och gjorde gröt.
Det får bli gröt till lunch också för jag hinner/orkar inte göra något mer. Ibland har jag verkligen inga idéer alls till vad jag ska äta och då vill jag inte ha någonting. Men det vore ju dumt. Äta bör man annars dör man!
Gröt är ju inte det roligaste alternativet, särskilt inte om det är andra portionen för dagen, men det är ju helt okej nyttigt och mättande.
 
Idag sticker jag till stan igen för att leta efter mer julklappar. Har ett hum om vad jag ska köpa nu utom till pappa. Har någon förslag?! Kan verkligen inte komma på någonting.
Standard är böcker eller något han kan ha i köket men jag vill komma med något nytt. Kanske en upplevelse, men vadå i så fall? Nej usch vad jobbigt det här är! Han önskar ju sig inte ens något..
 
Den där pappan ska ta tjockis-Figge till veterinären idag.
Figge fick ett sms igår haha! Det stod något i stil med: "Hej Figaro! Du har en tid kl 08.20 hos veterinären imorgon tisdag. Välkommen!" Så gulligt haha!
Figge bröt benet ganska ordentligt i november. Vi har ingen aning om vad som hänt men det var totalt krossat. Den lille stackarn fick en platta inopererad och har fått vara inomhus sedan dess. Men herr knubbis är ganska bekväm av sig och har knappast lidit av det!
   Nu får vi se hur han har repat sig. Jag har inte tyckt att han haltat så mycket det sista och han är pigg och glad och leker mycket. Dock har han gått upp ännu mer i vikt..
 

Skriv en kommentar