Vad är klockan?

Tittade på klockan på datorn och trodde nästan att den gick fel! Det känns som att den är typ tio, inte åtta.
   Jag och mamma kom nyss från stallet (vilket vi brukar göra jättesent, säkert därför jag är förvirrad). Pippi fick kvällsmat i form av betfor med vetekli och lite extra hö så hon har något att pilla med en längre stund. Hon blev ordentligt ryktad och jag tjärade hovarna för att behandla hennes strålröta.
   Under veckan som kommer ska jag försöka hinna gå lite mer med henne.
När marken fryser och snön ännu inte har lagt sig som ett tjockt täcke så är tyvärr slingan runt stallet väldigt ojämn och obekväm att gå på. Slingan i skogen däremot är platt och bra men där finns ingen belysning så efter klockan fem så är det kört.
Jag hoppas på fint (inget regn) väder så jag kan ta mig ut med min tjej. Annars blir det kanske lite longering i ridhuset.
   På lördag kommer kiropraktorn och vi får se hur det går för Pippi i kroppen.
Jag undrar hur vilan har påverkat henne. Å ena sidan så har hon ju inte tränat ryggmusklerna som hon borde, men å andra sidan så har hon ju heller inte belastats på något vis. Vi får se vad Svante hittar helt enkelt!
 
Nu ska jag sätta mig och redigera bilder och kanske pyssla lite. Har nämligen varit på Panduro och handlat för över 300 spänn! Tur att jag fick presentkort där i födelsedagspresent.
Även Kringlan hoppas på fint väder så han kan vara ute och skutta!

Skriv en kommentar