För lite tid

Med risk att fylla bloggen med ursäkter om varför jag uppdaterar dåligt måste jag förklara situationen.
De dagar jag jobbar har jag väldigt svårt att hinna med att skriva något här.
Datorn är fruktansvärt långsam så det kan ta upp till en timma att lägga upp ett inlägg. Det har jag verkligen inte tid med på morgonen och på kvällen när jag kommer hem är jag väldigt hungrig och måste äta först. Där emellan har jag ju som ni kanske har märkt, en liten vildsint pålle att bemästra.
Bloggandet får helt enkelt lida ibland. Dessutom är det inte superkul när det tar så lång tid för ett enda inlägg..
 
Idag steg jag upp halv sju för att hinna rida innan jobbet. Det blev en mysig skrittur i skogen eftersom gårdagens ridning var av det tuffare slaget; konditionsträning i uppförsbacke.
   När jag kom till hästarna var det dimma. De var ganska sömniga och Pippi ville minsann inte bli infångad.
Först prövade jag att stå och gosa med dem andra så att hon skulle bli lite avundsjuk och inte tro att jag var ute efter henne. Men det fungerade inte, hon stod bara en bit bort och glodde. Sen hämtade jag lite hö för att locka henne med, men då kom hon bara fram och ryckte åt sig en tugga för att sedan vända tvärt och springa iväg så fort jag rörde mig en millimeter åt hennes håll. Till slut tog jag med dem andra in i stallet. En kort stund galopperade Pippi i hagen och gnäggade förtvivlat innan hon lät mig ta in henne till dem andra.
 
När jag red hade solen kommit fram och det daggvåta gräset i skogen glittrade mellan träden. Jag älskar verkligen att rida på morgonen! Dessutom är det väldigt skönt när man kommer hem från jobbet och är trött och inser att man behöver ju inte samla all sin sista styrka för att bege sig till stallet och rida.
 

Skriv en kommentar