Förargelseväckande beteende.

I trädgården är det fullt av mullvads- och sorkhögar. Dessa har även börjat dyka upp i Kringlans hage till hans stora förtjusning, man kan ju rulla sig i jorden då!
En sork eller mullvad har grävt ett hål precis vid kanten av hagen och jag tänkte att det nog borde täckas över så att Kringlan inte inbjuds till att fortsätta gräva där och till slut ta sig ut. Så jag tog en pinne, böjde mig ner i hagen och började skrapa över jord till hålet.
Jädrans vad arg han blev på mig. Det var helt klart inte okej! Han kastade sig ursinnigt fram och morrade (skojar inte), han slet och drog i pinnen och efter en vild kamp lyckades han slita loss den från mitt grepp och slungade in den i gallret. Sedan hoppade han på den och började gnaga av barken.
Bråka inte med Kringlan. Eller Kungen, som morfar kallar honom.
 

Skriv en kommentar