Ridlektion

I tisdags åkte jag och mamma med Pippi till Linda Jacobsson igen för att träna.
Den här gången gick det bättre än förra, då hon var fruktansvärt seg men ändå ganska fin i formen och snäll.
Nu hade hon mer energi vilket gjorde det svårare att sitta ner i traven och hålla handen stilla. Men som jag sa så gick det bättre.
Energin gjorde att jag kunde kräva mer av henne och åtminstone en av galoppfattningarna blev riktigt bra, de andra blev okej.
Jag tycker allt att det är lite konstigt att det är galoppen jag har problem med på träningarna, när det är den som går bäst när jag rider själv. Men kanske rider jag inte lika ordentligt på egen hand och hon har då inte behövt jobba lika mycket innan galoppen och har mer ork för den. Jag vet inte riktigt men det ska nog bli bra ändå.
 

Skriv en kommentar