Slutkörd

Tre otroligt varma dagar på jobbet och jag är helt slut!
Intensivt, jo visst, men fruktansvärt monotont också. Ner för trappan, släppa in tio personer, se till att alla sitter som de ska, starta karusellen, stänga av, släppa loss alla, visa var utgången är, ner för trappan, släppa in tio personer....
Har man då sin lunch mellan 12 och 12.30 så är man ganska trött och törstig vid fyra fem när vattnet antingen tagit slut eller blivit varmt i solen. Det är inte lätt när det är svårt. Men jag ska inte klaga, jag har ju i alla fall ett jobb.
 
I torsdags var det träning för Linda. Det började kasst, kroppen gjorde inte alls som jag ville. Men efter en liten andningspaus och några ord med Linda så släppte det och det blev mycket bättre.
Jag kunde komma åt Pippi så det märktes och någon galoppfattning blev riktig bra.
   Kvällen innan hade vi After Work på jobbet och spelade brännboll, jag hade därför träningsvärk i benen (hej otränad) och den blev inte trevligare efter ridlektionen!
 
Imorgon ska jag sova i hundra timmar och sen blir det ett ridpass på kvällen.
 
 

Skriv en kommentar