Varma dagar

Idag lär väl också bli en sån där dag då jag steks i solen intill den karusell som jag har hand om. Jag tillber högre makter för att inte få samma som igår, den har längdgränser som föräldrarna inte förstår och tutar så man får ont i huvudet.
  Tack vare solen börjar jag få snyggaste bonnebrännan med ett märke där klockan sitter, har trekvartsbyxor därtill. Men med lite tur är det sol på tisdag och onsdag och jag kan då passa på att jämna till brännan på mina lediga dagar.
   Idag sticker jag till jobbet lite tidigare (just för att kanske kunna få en annan karusell) och hinner därför inte rida på morgonen, förhoppningsvis är jag vid medvetande när jag kommer hem ikväll så jag kan rida ut i skogen när jag ätit. Galopparbete får det bli och lite övning på sidvärtes i skritten.
    Här om kvällen var jag i en del av Fyledalen och rekade. Har tänkt mig att bygga lite hinder på en aningen uppåtsluttande gräsbevuxen väg där, måste ju ta tag i hoppningen med henne snart.
 
Nu är det dags för morgonens andra frukost (ja, jag är en hobbit) och därefter ska jag piffa till mig.
Ha en bra dag, hoppas det är sol hos er med!
Vägen i Fyledalen

Skriv en kommentar