Värme och flugor

Idag har det varit alldeles fruktansvärt varm fram tills kvällen.
När man svettas på ovansidan av händerna, då är det inte najs längre. Dock går min gräns för najs i värme ganska långt innan det, vid kanske 22 grader. Idag var det 28 i skuggan. Jag var inte i skuggan kan jag ju säga.
   De stackars pållarna har fått dras med flugor under dagen. Vi har alltså alla haft det jobbigt, det är fruktansvärt synd om oss här ute på landet bland jordgubbar, hallon och ritter i solnedgången.
 
Imorgon är jag ledig, prisa han där uppe och så vidare. Jag ska sova, rida, duscha, åka till Ystad och försöka att orka med att borsta bort med rost från gallren i stallet. Skulle behöva skyddsglasögon eftersom jag får så mycket rost i ögonen när jag gör det sistnämnda. Det kanske hade varit en investering värd sitt pris, med tanke på alla flugor jag får i ögonen när jag rider i skogen. 
 

Skriv en kommentar