500kg överskottsenergi

Det var vad jag möttes av igår under ridpasset.
Pikachu både bockade och reste sig flera gånger och fattade galopp så fort hon fick chansen.
På grund av rädsla över att flyga i luften red jag riktigt uselt. Skänklarna framåt och spjärnade med fötterna samtidigt som jag drog i den stackars hästen. Fy så dåligt jag red!
Tack och lov kom Kajsa (som är ridlärare i stallet) och hjälpte mig. Utan henne hade jag aldrig kunnat genomföra ridpasset. Jag vet ju hur jag ska rida.Men hjärnan stänger liksom av och jag försöker klamra mig fast på hästen istället.
Till slut fick jag någorlunda kontroll över min vildhäst och kunde avsluta ridningen.
Något som dock kändes tryggt var att Pippi inte gjorde något för att vara elak. Tre dagars vila och en dag som igår när hon fick stå inne större delen ger en femåring myror i kroppen. Eftersom hon aldrig var arg så kunde jag gå på henne i ridningen med skänklarna när hon busade utan att få något negativt svar som en kick eller liknande.
Får se hur hon är idag, jag ska alldeles strax till stallet.
 
Har tidigare idag cyklat till Amundön med Jakob. Det blåste utav helsike men det var najs ändå.
Var tvungen att se till att få lite kvalitetstid med honom innan jag åker till Skåne på fredag. Näst på tur står Julle, måste hänga med min brud innan fredag också ju!
 
Detta får nog bli en del av dagens rid-outfit!

Skriv en kommentar