Det är inte lätt när det är svårt

Idag fick Pikachu, Lizzie och Nicy stå inne till klockan tre för att de skulle bli skodda. Sen tog jag och Jenny ut dem men redan klockan fem fick de gå in igen för att det skulle vara terrängträning och det står hinder i deras hage så de fick såklart flytta på sig.
När jag kom till stallet första gången vid 20 i ett var det tre redan mycket upprörda damer som stod kvar i stallet när de andra var ute sedan länge. Tänk då hur de var vid kl tre. Pippi kunde inte bestämma sig för om hon skulle busa eller äta i hagen.
Stackars små pållar, inte är det lätt inte. 
Nu ska jag upp till stallet för femte gången idag och släppa ut Pippi igen och sedan vänta med att rida till klockan åtta. Men det blir nog bra ändå.
Snart kommer Jakob hit och då ska vi (efter att jag släppt ut Pippi) gå till Willys och köpa nödvändigheter att ta med när vi ska cykla till Amundön imorgon. Myys!
 
Kan inte komma åt mina bilder på datorn just nu så här kommer en som fanns i bloggens arkiv.
Fleur, Piri och Rödluvan i hagen.

Skriv en kommentar