En bra dag

Sitter nu och chillar med Kringlan och dricker te.
Försöker få honom att planera sin packning eftersom han också ska med ner till Skåne men han vägrar blankt och kommer med tykna svar. Kaxig liten gnagare.
 
Igår var det ju som sagt inget vidare trevligt ridpass, är mest arg på mig själv för att jag red så dåligt. Därför var det dags för revansch idag och mitt mål var att koncentrera mig till nittiofem procent på mig själv och min kropp. Någon tanke får man ju ägna åt hästen så att man vet vad man får för respons på sina hjälper.
 Det gick helt okej men jag har riktigt svårt för att vara stadig i ytterhanden men ta och lätta med ledande tag med innerhanden. Det blir oftast tvärt om av någon dum anledning eller att jag låser mig helt i båda händerna. Men det känns som att jag sakta med säkert rör mig mot en förbättring.
Hur som helst blev det ett väldigt bra pass av det hela och Pippi var så snäll och fin så.
Snällheten höll sedan i sig till (och med) när vi skulle träna lastning och hon gick upp i transporten utan större dramatik.
Visst var hon inte helt villig och betedde sig som en åsna ett par gången men hon var väldigt duktig ändå. Vi bestämde oss för att testa att fälla upp bommen och rampen och även det gick bra. Lite skit att mocka undan sedan bara.
Vårt mål är att kunna köra lite testrundor med henne i transporten innan lördag så att vi då kan åka ner till Skåne med vår fina flicka. Går allt i den här takten så ska det nog gå bra :)
 
En kaxig Kringla

Skriv en kommentar