Fina Flickor!

Så duktiga både Ponnyn och Pippi var idag!
Först gick jag på promenad med den mindre av dessa två. Lyckades inte riktigt sätta ihop det splitternya tränset hon fått med sig så det fick bli i grimma och grimskaft.
Det var mycket farliga saker på vägen tyckte Ponnyn. Presenningar, vattenpölar och annat hemskt. Men hon var mycket duktig och gjorde halt så fort jag bad henne och satte igång fint igen. Smackningarna verkade hon inte riktigt fatta från början men mot slutet letade det sig in innanför pannbenet på henne.
När jag gjorde i ordning henne gick kammen sönder då jag borstade manen på henne!
 
Jag longerade Pippi idag innan jag red eftersom det inte blev någon ridning igår på grund av ett ösregn som kom in.
Hon var duktig som aldrig förr så jag höll bara på i tio minuter innan jag satt upp och red ut i skogen. Väl där blev det mycket galopp och min fina pålle har nu funnit lyckan i att sträcka ut på en lång rak väg i skogen.
När vattenpölarna som jag tidigare fått henne att gå igenom korsade vår väg tog hon ett språng. Vi hade det så sjukt kul!
Men trots att hon fick mycket eftergift och makten att bestämma tempo ett tag var det inga som helst problem att ta tillbaka henne i trav när vi skulle svänga av in på en mindre stig.
 
När man är själv i stallet får man själv stå för fotograferingen. Då är det inte lätt med fagert resultat, haha!
 
I bid thee Good night.
 

Kommentarer

Annette

2013-06-19 - 19:03:20
vad ni är söta!

Skriv en kommentar