Hej mitt sommarland!

Tror ni att vi rullade iväg från trailerparkeringen i Göteborg kl nio?
Självklart inte, min mamma (och kanske även jag själv) är defenitionen av tidsoptimist! Klockan tio blev det, som jag sa.
 
Efter fem timmars bilfärd med en kanin som sov hela vägen i baksätet och en super duper duktig häst i transporten skumpade vi fram den sista biten på grusvägen i Stenby.
Vi släppte ut Pippi i hagen direkt så hon skulle få bekanta sig med omgivningen innan de andra två hästarna kom. Min sällskapssjuka pålle var verkligen inte nöjd med att vara ensam och sprang fram och tillbaka i hagen och spanade efter likasinnade.
Kringlan däremot, han hade the time of his life när han fick skutta omkring i en box bland halmen.
 
Strax efter fyra kom ponnyn. Ett urgulligt litet New Forest sto var det som klev av den enorma Boj-transporten. Något annat som var enormt var hennes mage. Sicken tjocksmock!
Ragnarök som denna lilla ponny heter kom rätt bra överrens med Pippi. Ett litet tjut gav hon ifrån sig när Pippi nöp henne i halsen, men annars var det väldigt odramatiskt.
 
En knapp timma senare kom fyraåringen. En skimmel, importerad från Tyskland i februari.
Det blev väldigt tydligt att Pippi och Ragna bestämde sig för att hålla ihop. Visst fick skimmeln Calisa hälsa lite på dem men de ville helst vara för sig själva. Tror tyvärr att Calisa blir lite utanför i det här gänget. Tre tonårstjejer kan ju åstakomma en del bråk emellan..
 
Något bildredigeringsprogram har jag inte tillgång till så ni får stå ut med originalen.
 
 

Kommentarer

Anna

2013-06-08 - 23:30:14
Vad skönt att resan gick bra! :) De ser ut till att vara sams alla tre på bilden i vart fall.
Svar: Ja, verkligen! Just då var det något annat som distraherade haha!
Ellen

Nathaalaaalilililili

2013-06-10 - 08:43:19
Haha, gänget alltså! Du kommer få en så sjukt rolig sommar!
Svar: Jag och mina pals kommer att ha det grymt! Du och Julle får göra en roadtrip och hälsa på!
Ellen

Nathali Wiklund

2013-06-12 - 09:18:13
Jaaaa, det hade varit sjukt roligt verkligen, men tror du att vi får det då?
Svar: Är inte helt säker på om ni skulle få stanna över natten. Men jag ska kolla upp lite grejer. De kanske ska åka bort några dagar och jag vill ju inte sova här mitt ute helt själv!
Ellen

Skriv en kommentar