Heja Danmark!

Idag var jag badvakt på Tosselilla och var tilldelad både visselpipa och kom-radio, det kändes viktigt.
Vinden blåste kall och jäklig så jag höll mig i solen.. ..i fem timmar. Knallröd på framsidan av benen och kritvit på baksidan. Fy apsatan vad det bränner nu!
 
Ridningen var därför ingen fröjd med tanke på de byxor som krävs.
Hästen var dock duktig, stundtals. Dagens pass var varierat på så vis att jag först skrittade fram henne på fyrkanten till fots. Därefter tog jag ett varv på Rundan i mer samlad skritt och red sedan igenom henne i de resterande gångarterna på fyrkanten. Som avslutning skrittade jag ut i skogen och vi unnade oss en liten galopp i en backe.
  Jag tror inte att Pikachu har blivit riden i skogen särskilt mycket. I galoppen erbjöd jag henne att sträcka ut men då blev hon lite förvirrad och saktade av till trav istället. Att njuta av sina bens fulla längd är kanske något jag får lära henne.
   På väg till skogen vände hon plötsligt och ville inte gå vidare. Hon reste sig och snurrade runt så det uppstod en liten kamp oss emellan. Den varade dock inte särskilt länge men jag undrar vad som flög i henne.
Kanske ville hon inte gå utan morfar som stod utanför husen och tittade så att vi kom iväg. Eller så tyckte hon att det räckte för idag. När jag använde spöt kickade hon efter det. Envisa pålle!
Men så fort vår dust var över tycktes hon vara på gott humör igen.
På fyrkanten skötte hon sig bra utöver ett litet utbrott när jag satte mig ner i traven och hon inte fick galoppera fast hon ville.
 
Imorgon får Pippi (och mina stackars brända ben) vila. Förhoppningsvis tar grannen gräset från fälten snart så jag får större yta att ha ridbana på.
 
Dagens update om Kringlan: Han har fått ett extra lager tak för att det inte ska regna på honom. När morfar satte det på plats gick jag runt med den lilla kaninen i trädgården. När allt var klart, inklusive middagen och jag skulle sätta in honom i buren blev han skitsur på mig och drog och slet i min tröja. Attitydsproblem!
 

Kommentarer

stefan

2013-06-12 - 22:36:09
Kringlan längtar efter pappa

Skriv en kommentar