'morrn 'morrn

 
Så säger min morfar godmorgon.
Gick upp kvart över sju idag men jag var verkligen dödstrött. Dock även hungrig som bara den vilket gjorde att det inte var så svårt att gå upp ändå.
  Jag hade ställt alarmet på 07.05 men snoozade lite. Jag brukar välja lugna alarmsignaler. En ljuvlig melodi att vakna upp till och känna harmoni i kroppen. Inte för att det brukar kännas så men jag tror på det ändå när jag väljer signal.
Men nu när jag lånar Julles gamla telefon när min är på lagning så lät jag den signalen som redan var på vara kvar. Den är långt ifrån lugn! El Trumpet heter den och är en fartfylld trudilutt med (överraskande nog) snabba trumpettoner. Men den är faktiskt en riktigt bra alarmsignal, för den är så fjantig men svänging att jag skrattar när jag hör den. Att skratta det första man gör när man vaknar är inte helt dumt ska ni veta! Jag rekommenderar det starkt.
 
Nu ska vi iväg och handla och jag ska introducera min mormor för den vegetariska frysdisken.
Senare i eftermiddag kommer Ragnas ägare med lite grejer och vi ska prata om hur jag eventuellt ska rida den lilla ponnyn. Det ska bli roligt!
 
Ha en fin dag!

Skriv en kommentar