Skogstur

Denna fina kväll red jag ut i skogen för första gången på Pikachu. (:
Det var en trevlig liten skrittur efter en stunds longering under vilken hon skötte sig finfint. Utöver alla myggor verkade Pippi tycka att skogen är kanoners! Spetsade öron och friskt tempo under hela ritten.
Dock blev det lite tveksamheter vid ett hus där det alltid ligger massa grejer alldeles intill vägen. Där genomgick Joppe ett trauma varje gång vi skulle förbi så Pippis reaktion i from av att stanna och bajsa för att sedan lita på morfar när han gick först var mycket gott uppförande.
(Bästa bilden någonsin)
Jag ska jobba imorgon med så det blir ridning på kvällen även då. Det samma gäller torsdag.
Men på fredag när jag är ledig ska jag nog ta mig tid och gå en promenad med Ragna också.
Godnatt!

Skriv en kommentar