Svart skönhet

En tjej som bodde i Göteborg förut och rider för vår ridklubb har just nu bla. en svart häst i Halmstad som är till salu. Eller, det är inte hennes häst men hon förmedlar den och rider till den har jag förstått det som för ägarens räkning.
Den lilla pållen är bara fyra år och knappt 160 cm hög. Och han är svart.. Det är ju fånigt men jag blev superintresserad så fort hon sa att den var svart.
Svart är nog den mest praktiska färgen på en häst. Liksom med vitt går det att matcha till nästan alla färger, men till skillnad från vitt är det mycket lättare att hålla rent. Perfa!
Fick reda på stammen idag och det är knappast någon gatukorsning. E. Hohenstaufen II ue. Black Coffee. Dräggel-tjusiga hingstar båda två!
Dock har även båda rätt usla omdömen på hoppningen.. och jag som vill rida fälttävlan. Men å andra sidan har Hohenstaufens mor gett många fina avkommor även inom hopp och fälttävlan, så det kanske inte är så illa ändå.
Hur som helst ska vi titta på denna häst inom inte allt för lång framtid.
Hohenstaufen och Black Coffee
 
 
Nu ska jag ta en ordentlig promenad ner till Coop, hälsosam som jag är, och köpa nachos och paprika.
Har avocado som blir till gudomlig hemmagjord guacamole, vilket kräver tillbehör av viss klass, och till middag blir det paprikor fyllda med quornfärs. Att det är veggie bekommer inte min familj då jag är mästerkocken själv. Ni skulle bara veta.

Skriv en kommentar