Åby

Allsvenskan omgång 3 (?) på Åby idag.
Som en tapper vän och kämpe körde jag dit i vår stora Citroën, som är som sandpapper vs silke om man jämför den med körskolans bilar, för att ta kort på Sofia och Nicy. I blåsten tog jag mig fram över parkeringen travbanan och kom mer eller mindre i grevens tid för att se hennes första start.
Dessvärre blev mina bilder inget att hänga i granen direkt. Har ingen vidare zoom och det var inget av hindren som stod särskilt nära staketet.
 
Snyggisarna körde på strass
 
 Det var väldigt fint och fräscht på Åby. Banan hade fantastiskt underlag och hindermaterialet var snyggt.
Boxarna där deltagarna var tvungna att stalla upp sina hästar var hur smarta och bra som helst. Förutom att boxdörren gick inåt.. Kanske finns en tanke bakom det, men jag förstod den inte.
En nackdel var dock att de inte hade delat av var gående skulle vara och hästar skulle vara. Det kändes inte som en påtaglig säkerhetsrisk men det gjorde att man var lite förvirrad över vart man skulle ta vägen.
Eller så var det bara jag som irrade runt.

Skriv en kommentar