Galoppfattningar och hoppning

Idag koncentrerade jag mig framförallt på att få till bra galoppfattningar. Det var inte helt lätt men det gick inte alldeles åt helsike i alla fall.
Överlag var det ett väldigt positivt ridpass. Härligt väder och både jag och Pikachu var på gott humör.
När det inte blev som jag tänkt mig var det aldrig för att Pippi var dum eller att jag gjorde något heltokigt. Jag var bara inte tillräckligt tydlig, kunde själv se och förstå mina missar för att sedan göra om det jag skulle på ett korrekt vis och fick bra gensvar från hästen.
  Det var verkligen inte ett perfekt pass, jag hade lite problem med att sätta takten i henne och många gånger slog hon upp med huvudet när det var dags för galopp. Men eftersom det mest var av glädje och entusiasm fanns det inget att bli arg över, jag fick helt enkelt göra om det och vara lite mer bestämd.
 
Hanna hade hoppat innan med sin häst så vi bad henne låta ett hinder stå kvar framme, så jag kunde rida lite cavaletti och kanske ta ett skutt om Pikachu kändes fin.
Som ni kanske förstått så gjorde hon ju det och vi avslutade med några små skutt över ett litet kryss. Inget avancerat alls men med tanke på att hon inte är hoppad sen jag provred i mitten mars och dessförinnan inte sedan februari så får vi ju ta det lite lugnt och stämma av. Jag har inte bråttom.
 
 
Film kommer senare ikväll! (om jag lyckas skicka dem till mig från mammas telefon..)

Skriv en kommentar