Mamma

Jag är värdelös på att komma ihåg födelsedagar, namnsdagar och andra liknande dagar. Som till exempel mors dag. Men i år har jag faktiskt kommit ihåg det och köpt en present åt mamma.
 
Min mamma förtjänar verkligen att uppvaktas lite extra en dag om året. Egentligen så förtjänar hon det varje dag.
Tack vare henne så kan jag hålla på med hästar i den mängd jag idag gör. Hon hade häst från hon var sex år tills dess att hon flyttade till Göteborg som vuxen. På så sätt har alltid intresset legat där och lockat mig men hon har aldrig tvingat det på mig.
I fyra år skjutsade hon mig till ridskolan i Anneberg varje lördag. Hjälpte mig att göra i ordning hästarna och visade hur man gjorde. Utan min mamma hade jag aldrig orkat med att ha en egen ponny och tack vare henne kunde jag åka på träningar och tävlingar.
Jag kan med stolthet säga att min mamma aldrig har varit en "ponnymamma". En galen tant som skriker åt andra och gör vad som helst oavsett konsekvenserna för att hennes unge ska vinna. Inte min mamma inte.  
 Hon har berömt mig när jag gjort rätt och tröstat när det gått åt helsike.
 
Min mamma har åkt in till stan kl 3 på natten för att hämta mig när bussarna slutat gå och har knappt suckat åt det.
Min mamma har stått ut med och stöttat mig som tonåring och nu min syster.
Tack för att du finns, mamma. Du behövs
 
 
 
Har ni sagt hur mycket era mammor betyder för er? Gör det.
För de behövs verkligen i våra liv, varenda en av dem.
Tack alla mammor, för att ni står ut med oss.

Skriv en kommentar