Ovanor

15 grader, lite värmande sol och svalkande vind är inte helt fel väder att rida i!
Tränade för Viktoria idag och det gick både bra och dåligt.
Kort sagt har jag en väldigt fin häst som får chansen att visa det när jag gör rätt. Sen är ju grejen att jag ska göra det också..
Jag tränger henne hela tiden med händerna, både ytter och inner om vart annat trots att jag vet att jag ska leda och stötta med tyglarna och placera henne där jag vill med skänklarna.
Sedan är det ju de där galoppfattningarna. Jag kan vara riktigt usel på det. Som Viktoria säger: "Man fattar inte galopp med händerna och överkroppen. Man gör det med skänklarna och sätet". Jag liksom kastar mig framåt helt utan att tänka på det för att jag så gärna vill att hon ska fatta galopp.
  Det som är frustrerande är att jag mycket väl vet hur jag ska göra men glömmer bort det när det väl ska till. Måste verkligen jobba mer på att få in det i skallen och vidare till ryggmärgen.
 
Några övergångar från galopp till trav satt dock helt klockrent när jag gör rätt och det känns väldigt roligt. Pikachu tycks ha förutsättningarna för att bli riktigt fin i dressyren och det gör att man ser hopp i situationen. Så om jag bara lär mig att rida som man ska så går det nog tillslut.
 
 

Skriv en kommentar