Vilodag

Idag har Pikachu fått vila eftersom vi hade lektion igår. Hon är ju inte van vid att bli riden såhär mycket så vi ser till att ta det lite lugnt med henne.
 
Jag har varit på stan nästan hela dagen idag. Var med boysen.
Philip skulle tatuera sig och vi tänkte hålla honom sällskap eftersom han skulle sitta hela dagen. Men det fick vi inte för tatueraren, hon var rätt otrevlig faktiskt. Jag förstår att det inte passar med mycket folk runt om när man ska jobba men hon var riktigt spydig när hon sa det till oss.
  Jag, Jakob och Jonte gick på second hand äventyr i stan istället. Tänkte leta efter lite najs kläder men hittade verkligen ingenting, så det blev två böcker istället. Hela Sagan Om Ringen trilogin i en bok med Tolkiens egen teckningar och Anthony Kiedis självbiografi.
 
Nu ska jag färga håret. Blekte utväxten igår eftersom målet var att bli lite sådär mellanblond i sommar. Men jag glömde bort tiden så när jag sköljde ur var det gul-vitt. Snyggt!
Insåg att för allas trevnad bör jag inte vara blondin. Så nu ska jag färga orange på det som inte längre är det. Det är ju en rätt kul färg och kanske inte det vanligaste.
 
Fotograferade i trädgården för någon vecka sedan.
 

Skriv en kommentar