Barbacka

Idag blev det barbackaridning. Resultatet: En genomriden häst och skavsår i rumpan. Aj.
Igår var Pippi fruktansvärt grinig och varken jag eller mamma lyckades riktigt komma över "spärren". I och med det fick jag en nästan lika bråkig häst under mig idag. Men jag gav mig inte och var noga med att ge henne mycket beröm när hon gjorde rätt för att hon skulle tycka att det var roligt. Det verkade funka för hon blev mer och mer positiv till arbetet jag satte henne i och mot slutet gick det riktigt bra.
Hon busade lite i galoppen och liksom hoppade fram en bit på en långsida. Men efter det skötte hon sig fint.
Halter har vi övat mycket på och de börjar faktiskt bli riktigt bra. Även galoppfattningarna sitter som de ska i samlad form allt oftare.
 
Efter ridningen spolade jag hennes bakben med kallt vatten för att kyla dem. Hon var lite svullen innan jag red men efteråt var det helt borta.
Hon tycker inte riktigt om att bli spolad men hon står snällt kvar och mumsar på lövhögen som är intill slangen. Morötterna som jag hade med till muta var inte så intressanta.
 
 

Skriv en kommentar