Man får luras ibland

Idag la jag fram lite bommar och ett sockerbitshinder i paddocken.
Underlaget var verkligen toppen bortsett från två stora vattenpölar. Men de var knappast i vägen eftersom paddocken är så stor och de funkar bra som vattenträning.
Först var planen att rida barbacka, sen kom jag på att jag inte hoppat Pippi barbacka förut (även om hindret var lågt så blir det ändå ett skutt).
Sedan slog det mig att det är hoppträning imorgon och då måste jag ju naturligtvis ha hoppsadeln. Vi hade den igår och då den inte ligger helt bra så jag vill helst använda den så lite som möjligt. Så det blev helt enkelt barbacka!
 
Hon var världens tjurskalle till en början och ville inte alls gå framåt. Reste sig och sparkade bakut när jag gick på med skänkeln. Vid det laget började jag ångra mitt beslut angående sadeln..
Cavalettibommarna låg ganska långt ifrån varandra vilket var en stor fördel för mig. Bara att trava över bommarna fick henne att bli lite piggare och mer fokuserad, eftersom avståndet var långt blev hon också tvungen att länga stegen och det fick igång tempot. Galoppfattningarna gick trögt så jag bestämde mig för att ta några skutt över hindret för att pigga upp henne och liksom lura henne till galopp.
Jag travade först tills hon själv bjöd så pass bra att vi kunde göra bra balanserade fattningar. Det var hur kul som helst och det gick faktiskt riktigt bra! Jag ville nästan inte sluta men vi ska ju faktiskt hoppträna imorgon och vi avslutade med ett riktigt bra språng och landning i vänstergalopp.
 
 

Kommentarer

Julia

2013-11-20 - 22:36:23
Ni är så gulliga! Har saknat att läsa om er, trots att det bara var några dagar!

Skriv en kommentar