Mjukis

Pippi var så fin och mjuk idag, riktigt roligt att rida! Hon har ju varit lite bråkig och tjurig ett tag men det var hon inte alls idag.
Jag vågade mig på att lägga sadeln lite längre bak (där den bör ligga) och Pippi reagerade inte det minsta på det. I somras var ju det ett problem och hon reste sig så fort den låg någon millimeter längre bak än hon tyckte var okej.
   Som sagt var hon väldigt mjuk och fin idag men faktiskt också ganska tittig. När jag red i paddocken var det nemas problemas men på ridslingan var det lite skutt hit och dit.
Jag red inte så länge, ca 40 minuter kanske. Mamma tränade för Viktoria igår så jag tänkte att vi kunde ta det lite lugnt idag. Det blev dock en hel del galopp men ganska lugn sådan. Förutom när hon bockade förstås.
Idag var det rött schabrak och röd jacka.

Skriv en kommentar