Träning - Filmer

Igår kväll var det alltså hoppträning hos Sandra i Särö. Oj vad vi behövde det!
Pippi var mycket gladare än vad hon har varit den senaste veckan men energin var inte super ändå.
Vi började med små hinder på en volt. Den biten är jag inte alls nöjd med, för egen del.
Pippi skötte sig rätt bra bortsett från några avbrott från galoppen. Men det var en ganska svår övning för henne med tanke på att vi inte hoppat på länge och knappast är rutinerade tillsammans dessförinnan heller. Själv kom jag aldrig riktigt in i det och det kändes som att jag var efter i varje språng.
 
Nästa övning var två hinder på aningen böjt spår, alt. hoppa hinder nr. 2 lite snett.
Det blev stopp två gånger på första hindret som hade en livsfarlig liten grindliknande del nederst. Men sen kom vi över utan problem och nästa hinder som också hade dekorationer brydde hon sig inte om att titta extra på.
  Övningen förlängdes med diagonal tillbaka sedan med två andra hinder. Där blev det också lite stopp på en grind men den kom vi över efter ett par försök också
. Vid det här laget tuffade Pippi till sig och på slutet var hon en räcerhäst!
Sista linjen är jag ganska nöjd med även över min egen insats. Men i övrigt känns det som att jag har tappat känslan lite och det suger ska ni veta. Jag får väl helt enkelt öva på lite lägre hinder hemma.
 
Här har ni två klipp från träningen. Det är första övningen och sista linjen.
 

Skriv en kommentar