Dressyrträning

Idag kom Viktoria till stallet och höll lektion för mig.
Det var ett väldigt svettigt pass både för mig och Pippi, vi fick jobba på riktigt hårt!
Vi tränade öppnor i trav och galopp och det gick rätt bra faktiskt. Med tanke på ett vi inte gjort det alls förut.
Det blev lite svårigheter i vänstervarvet strax innan galoppfattningen, jag fick henne inte riktigt med mig och vänster bog petade ut rejält. I skritten var det jätteenkelt, så det fick bli lösningen. Få till det i skritten och sedan kämpa för att behålla det i övergången.
  Pippi känns så tillfreds och positiv gentemot arbete nu, superhärlig känsla! Jag måste inte kämpa lika hårt från början. Hon går gärna på av sig själv i en fin grundform och lyssnar mycket snabbare än tidigare istället för att protestera.
 
Jag pratade lite med Viktoria efter träningen om Unghästutbildningen som hon har gått. Jag är rätt intresserad av den och bad om lite tips på saker jag kan göra fram till ansökningen till våren för att förbättra mina chanser att komma in.
Så jag ska försöka strukturera upp lite nu och göra mig någon form av plan.
 
Nu ska ska jag tillbaka till stallet. Det ska mockas och bäddas, städas och organiseras och putsas och smörjas.
  Ha en bra dag allihopa!
 

Skriv en kommentar