Halloween!

Malle fyller 17 på söndag och har just nu Halloweenparty med sina vänner här hemma.
Jag och mamma har hittat vår fristad i TVrummet.
För min del blir det halloweenfirande imorgon hos Jakob och i övermorgon hos några vänner. Måste komma på något att klä ut mig till!
 
Det var en trevlig dag på jobbet idag med en del kunder och lite lagerarbete.
Det är dock inte en riktigt hälsosam arbetsplats för mig. Mitt ha-begär stiger för varje minut!
Just nu är jag sjukligt sugen på något i färgen mullberry red/blackberry eller lilac. De olika företagen har olika namn för den. Problemet är att det är svårt att hitta något för hästen i samma färg. Jag vill ju matcha!
Har letat frenetiskt. Ett par benlindor skulle räcka, men icke. Någon som har sett något?
Jag vet att Eskadron har men "Lilac" är för lila och "Blackberry" är alltid kombinerat med rosa. ):
 
Idag fick det, dagen till ära bli orange och svart!
Jag hade på mig en gammal svart (nästan urvuxen) stickad tröja, under den en knallorange t-shirt från gymnasiet, mörkblå ridbyxor och nya fina randiga strumpor från Åhlens. (Den mystiska lilaröda färgen finns med på dem!). Satte på en liten spök-reflelx på benet, mest för funktionen men blev glad när jag hittade den.
Pippi hade en svart vojlock och ett pannband med orangea pärlor som jag själv satt dit.
 
Trots att jag hade lovat Pippi godis efter ridningen blev det bus. Lite bakut sparkar när tanken var öppna i galopp. Lilla krumeluren alltså!
Allt som allt gick passet väldigt bra. Vi gjorde rättså varierade övningar. Halter från både skritt och trav, galoppfattningar från både trav och skritt (I VÄNSTER GALOPP OCKSÅ ALLTSÅ FATTAR NI HUR BRA DET KÄNDES?!?!?) och öppnor i galopp. 

Skriv en kommentar