Högskoleprovet och inget annat..

Idag gjorde jag högskoleprovet mellan 8.30 och 15.00. Jag är helt slut i huvudet nu. Första delen, en verbal, gick väldigt bra faktiskt. Blev väldigt glad när ordet "Schabrak" dök upp och man skulle välja rätt beskrivning. Ett poäng säkrat! Min prestation på mattedelen är ett skämt. Jag är så fruktansvärt dålig och chansar på det mesta. Jag gillar uppgifter som "I en cykelaffär finns fem enfärgade cyklar i färgerna grön, röd, blå och svart. Två har samma färg, vilken färg är det?" Efter detta följer lite hjälpuppgifter. Det är lagom klurigt och jag känner mig supersmart. När jag klev ut ur skolbyggnaden hade ju hela jäkla dagen gått.. Kändes inte jättekul. Hemma för att äta nu, men jag har noll aptit. Då är det inte lätt att trycka i sig något. Strax efter sju ska jag ta bussen in till stan för att jobba till halv ett i natt. Woho. Jobbet kan vara ganska kul ändå så det är inte helt deppig jag byter om till svarta jeans och strumpor. Imorgon får bli en mysdag. Det behöver jag. Alltså en riktigt tråkig dag och därför inte så kul läsning. Sorry pals.

Skriv en kommentar