Höstrusk

Satan i gatan vad trött jag är idag alltså. Då kunde jag ändå gå en halvtimme tidigare från sista jobbet igår kväll och var hemma redan 00.30.
Vädret gör mig knappast piggare.. Jag och Sofia skulle mötas i stallet idag på förmiddagen och njuta av höstens färger genom mitt senaste kameraobjektiv.
Men så blev det inte tack vare regnet och jag sitter istället hemma och pysslar tills jag ska till stallet och rida när ridhuset är ledigt.
   Jag hoppas naturligtvis på en något piggare och mer positiv Pippi idag vilket jag kanske också får.
Igår fick hon vila och blev ompysslad av mamma, Lillemalin och hennes pojkvän. Borstad och matad med morötter, blir nästan lite avundsjuk haha!
Mer kraft och hö har hon även fått så den fysiska energin är kanske höjd en aning den med.
 
Apropå pysslet; jag börjar verkligen tycka att det är superkul att knåpa ihop egna detaljer i min och Pippis utrustning. Det gör det så personligt och ibland är det mycket billigare än att köpa nytt.
Jag funderar på att skapa en DIY-kategori. Vore det något? Har massvis med idéer på lager!
 
 
Har ganska trevligt sällskap denna inomhusdag! (:

Skriv en kommentar