Konditionsträning

En underbar förmiddag på en underbar häst!
Det var lite lätt dimmigt ute och gula löv föll sakta ner över oss när vi tog oss fram på slingan runt anläggningen.
   Konditionsträning var det som gällde och det var en svettig men glad häst som skrittades av efter en timmas galopperande och klättrande.
I början var hon ganska seg och jag fick driva en del. Men efter ett tag kom hon igång och kändes bara piggare och piggare ju mer vi galopperade. Men det var nog mest mental energi. När vi skrittade av var hon riktigt trött och orkade knappt gå i uppförsbackarna.
 
Imorgon tänkte jag försöka mig på att rida barbacka! Det ska bli kul, hoppas jag haha. Har ju ingen aning om hur Pippi kommer att reagera..
 
Nu ska jag välja ut en god pizza som jag och Jakob ska käka till lunch (han måste skynda sig att komma hit, jag är vrålhungrig!).
 

Kommentarer

Emelie

2013-10-08 - 20:01:20
Super fin blogg och bild! :)
Svar: Tack! Gillar din med, bra innehåll.
Ellen

Skriv en kommentar