Organisering

Idag får Pippiluren vila. Jag och Isa red ut i skogen igår och Pippi var så otroligt seg!
När hon fick gå först blev hon glad men hade fortfarande dålig energi i stegen. Det kändes inte bra alls men jag hoppas att hon bara var trött från hoppträningen dagen innan.
Imorgon är det dressyrträning så idag får hon vila upp sig lite för att orka med det.
Jag måste verkligen lära mig programmet för lätt B:1 till på söndag! Har inte precis gjort mer än tittat på det. Vill inte göra en "Ellen" och rida fel väg som jag gjort så jobbigt många gånger förut!
 
Eftersom jag alltså inte ska rida idag har jag ju tid till en del annat.
Jag ska städa mitt rum till att börja med. Kanske till och med ta mig an skrivbordet... Sedan ska jag resa och ordna upp bland mina bilder på datorn. Den verkar ligga på sin dödsbädd och lite rensning kanske ger den några månaders ork till att leva.
Sen ska jag föra över pengar på mitt sparkonto som är helt tomt. Inte för att jag inte har några pengar men alla är på mitt vanliga konto. Tydligen kollar banken hur bra man är på att spara när man ansöker om lån (vilket låter självklart men det var inte något jag visste tills nyligen) och ju tidigare man börjar desto bättre! Så även om jag knappast har några lån planerade inom min närmsta framtid så ser det väl bra ut om jag börjat spara redan nu.
Ikväll är det jobb men innan det ska jag träffa Jakob i stan. Vill hitta en svart enkel kjol, men det tycks omöjligt.
Ha en bra dag! (:
 

Skriv en kommentar