Tillbaka i spelet

Idag var det dressyrträning för Viktoria. Det blev ingen förra veckan så jag har längtat!
Förhoppningarna på min och Pippis prestation var ganska låga. Hon har ju inte precis gått ordentligt sedan förra måndagen och har faktiskt inte ens galopperat sedan dess. Allt på grund av svullnaden i bakbenen. 
Men se det fick jag äta upp! 
Visst protesterade hon rejält några gånger när pressen blev större men vi kom över det ganska snabbt varje gång och över lag var det riktigt bra. 
Vi börjar så smått träna förvänd galopp nu och det går bra hittills tycker jag.
 
När jag kom till stallet öste regnet ner och jag sprang för att ta in hästarna efter att jag bytt om. Smarta Ellen hade ingen regnjacka idag. Så hon var dyngsur på två sekunder.
Jag torkade Pippi så gott jag kunde med en frottéhandduk. När jag gnuggade den i ansiktet på henne verkade hon tycka att det var skönt. Hon la mulen på min axel och nosade mig i örat så det kittlades. Finns det något mysigare? 
 

Skriv en kommentar